02 Disember 2009

Kg Kuala Sentul : Majlis Jalinan Kasih Aidil Adha 2009

29 November 2009 : Cuti umum sempena Aidil Adha diambil kesempatan oleh penduduk Kampung Kuala Sentul bagi mengadakan Majlis Jalinan Kasih 2009. Majlis ini bertujuan merapatkan hubungan sesama penduduk dan generasi pelapis terutamanya yang telah berhijrah ke bandar. Dato' Shahaniza hadir merasmikan program ini.
Menurut Ketua Kampung Kuala Sentul, En Mohd Asri Mat Piah, majlis ini adalah sebagai acara suai kenal bagi merapatkan silaturahim sesama penduduk terutamanya dikalangan anak rantau. Melalui pertemuan ini, beliau juga berharap ikatan yang telah terjalin akan bertambah kukuh di kalangan penduduk kampung ini.
Dalam pada itu, Dato' Shahaniza melahirkan rasa bangga dengan usaha pemimpin kampung ini dengan majlis seumpama ini. Tambahnya lagi, dalam hidup bermasyarakat dikampung, sikap bantu-membantu dan tolenrasi amat penting demi kesejateraan semua.
Majlis ini diadakan dalam suasana perayaan Aidil Adha. Majlis yang diadakan secara sederahan tetapi meriah ini juga mendapat liputan dari unit berita TV RTM.

Tiada ulasan:

Powered By Blogger