13 Februari 2010 : Urusetia Pusat Khidmat Masyarakat Dun Kuala Sentul dimaklumkan berlaku gangguan bekalan elektrik sejak jam 4.45 petang tadi melibatkan kawasan Jengka 3, 4 dan 5. Selain itu, turut terjejas, adalah Loji Air Jengka 3-7 (di Jengka 4).
Walaupun bekalan elektrik kembali pulih tidak lama kemudian, namun, bagi loji air tersebut, ia mengambil masa untuk pemulihan bekalan air. Kesulitan bertambah akibat kadar permintaan bekalan air meningkat di musim cuti perayaan ini.
Adun Kuala Sentul, Dato' Shahaniza Hj Shamsuddin yang kini berada di Indonesia memaklumkan bahawa beliau sendiri telah menghubungi Tenaga Nasional Berhad (TNB) dan Jabatan Bekalan Air (JBA) Maran bagi memastikan bekalan elektrik dan air kembali pulih segera seperti sediakala. Beliau juga berharap penduduk yang terjejas di kawasan terlibat bersabar dalam menghadapi kesulitan ini.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan