09 November 2009

Kg Baru Jara : Lawatan Ke Kebun Jagung

08 November 2009 (Ahad) - Atas undangan seorang pekebun kecil yang mengusahakan tanaman jagung, YB Dato' Shahaniza telah sudi berkunjung ke kebun tersebut pada petang ini. Kehadiran Dato' Shahaniza sekeluarga disambut mesra oleh pemilik kebun, En Sabri Abd Majid. Tanaman jagung madu dengan baka dari Taiwan itu telah diusahakan oleh beliau sejak beberapa bulan yang lepas.
Ketika di kebun jagung tersebut, Dato' Shahaniza telah meluangkan masa kira-kira 2 jam bagi mendengar penerangan dari pekebun tersebut dan berkongsi maklumat berkaitan pertanian jagung. Dato' Shahaniza juga turut memberi beberapa info yang berguna untuk pekebun tersebut, termasuk peluang kursus pertanian sama ada dalam atau luar negara.
Dalam pada itu, Dato' Shahaniza melahirkan rasa bangga dan kagum dengan usaha pekebun kecil seperti ini yang menyokong program Bumi Hijau bagi menambah keperluan makanan negara. Beliau juga berharap aktiviti sebegini akan menjadi contoh dan motivasi kepada belia-belia lain untuk turut sama merebut peluang seperti ini kerana pada masa kini, pertanian adalah perniagaan.
Untuk maklumat lanjut berkaitan Bumi Hijau - klik sini.

Tiada ulasan:

Powered By Blogger