22 Mei 2010

Vandalisme Punca Gangguan Bekalan Air

22 Mei 2010 : Akibat perbuatan nakal (vandalisme) yang memasukkan batu-batu ke dalam mesin pam air, Loji Air Ulu Jempul gagal membekalkan air kepada penduduk Ulu Jempul, Jengka 2 dan Sg Jerik sejak petang semalam. Batu-batu yang dimasukkan ke dalam 'intake' pam tersebut menyebabkan kipas pam penyedut air tersebut rosak dan terpaksa dibaiki. Keadaan ini sememangnya mendatang kesulitan terhadap pengguna, apatah lagi bekalan air kerap terputus sejak akhir-akhir ini.
Walaubagaimanapun, Jabatan Bekalan Air Maran telah bertindak pantas membaiki kerosakan pam tersebut. Bekalan air telah dapat disalurkan semula bermula tengah hari tadi.
Dalam satu kenyataan, JBA Maran akan terus memantau keadaan Loji Air Ulu Jempul dan pam'intake' air agar terus dapat berfungsi dengan baik. JBA Maran juga mengingatkan orang ramai bahawa kawasan sekitar sumber air loji air ini juga adalah kawasan larangan dari dicerobohi. Perbuatan nakal seperti yang berlaku hari ini jelas menyusahkan semua pihak, terutamanya pengguna bekalan air sendiri.

1 ulasan:

zulkbo berkata...

salam YB..
budaya ni masih ada ke di
sana?..rasa malu la pulak saya
bila ada yang berseronok..realiti
menyusahkan orang ramai...

Powered By Blogger